Nuffnang

CARI KANDUNGAN BLOG MAN PERLIS

Loading

Blog Langgar Undang-Undang dan Lucah Mula Dihalang Di Malaysia

SKMM mula bertindak
Kini banyak laman blog yang menyediakan laman download filem,mp3 dan video lucah mula dihalang daripada diaccess di Malaysia. Ia adalah antara langkah SKMM yang menghalang daripada laman web yang melanggar undang-undang terus dimasuki daripada pelawat daripada Malaysia.
blok
Pihak kami menjangkakan lebih banyak laman web akan dihalang dimasuki pelawat sedikit masa lagi. Ia satu langkah yang sangat pro aktif apabila Kementian Komunikasi dan Multimedia diwujudkan. Barulah nampak SKMM mula bertindak menghalang blog sumbang daripada berleluasa.
Syabas buat SKMM dan Kementerian Komunikasi dan Multimedia kerana langkah ini akan menghalang daripada laman lucah, sumbang dan melanggar undang-undang daripada berleluasa. Mereka ini mendapat pendapatan daripada Pay Per Download dan juga popup yang dimasukkan ke laman blog mereka.
Dengan ini, mereka akan kehilangan pendapatan yang haram untuk mereka. Langkah seterusnya menutup fanpage yang sumbang dan lucah pula. Banteras habis gejala yang merosakkan golongan muda hari ini. Bertindak daripada sekarang.
Masih banyak lagi laman seangkatan dengannya masih wujud. Ia perlu dihalang demi menjaga akhlak golongan muda hari ini. Orang tua pun tidak terkecuali mungkin terbabit sama. Kita tengok apa langkah kerajaan seterusnya untuk menangani masalah ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Loading...